İkinci el otomotiv sektöründe güven noktası olarak faaliyet gösteriyoruz

İkinci el otomotiv sektöründe güven noktası olarak faaliyet gösteriyoruz
REKLAM ALANI

Birkan Bey, bize biraz kendinizden ve görevinizden bahseder misiniz?

Otomotiv sektöründe çalışmaya başlamam 1998 yılına kadar uzanıyor. Bugüne kadarki dönemde distribütörlük, bayilik yapısı içinde satış & satış sonrası yönetimi, 2 el satış, uzun ve kısa dönem kiralama iş alanlarını, aldığım farklı sorumluklar ile deneyimleme şansım oldu. Borusan Otomotiv ve Volvo Car Türkiye’nin deneyimlerini de içeren 23 yıllık otomotiv tecrübesinin 15 yıldan fazlasının ise Türkiye’nin lider mobilite şirketi olan Otokoç Otomotiv çatısı altında geçmiş olmasından büyük memnuniyet duyuyorum. Şu anda Otokoç Otomotiv’de İkinci El ve Filo Operasyonları Direktörlüğü görevini yürütüyorum.

Otokoç 2. El olarak faaliyetlerinizden söz eder misiniz?

REKLAM ALANI

İkinci el otomotiv sektörü uzun süredir tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de tutarlı bir şekilde büyümeye devam eden önemli bir alan. Öncülük ve güven vizyonu doğrultusunda attığı adımlarla 94 yıldır sektörde standartları belirleyen Otokoç Otomotiv çatısı altında çözüm sağlayan Otokoç 2. El de sektöründe ilk akla gelen marka olarak konumlanıyor.

Sektöre kurumsal bir yaklaşım getirerek araç satışı, aynı gün nakit ile araç alımı, profesyonel ekspertiz hizmetleri, yaygın hizmet ağı, temassız teslimat ve online satın alma gibi yenilikçi seçenekleriyle 2. el araç konusunda güven noktası olarak faaliyet gösteriyor, Türkiye çapında 26 lokasyonda hizmet veriyoruz. Otokoç 2. El olarak online platformlarımız ve Türkiye’de yaygın coğrafyada yer alan showroomlarımızla her markadan geniş ürün yelpazemiz ile hizmet verirken ikinci el ticareti ile uğraşan müşterilerimize ise Otokoç ihale platformumuz ile hizmet sağlıyoruz.

İkinci el sektöründeki farkınız nedir? Müşterileriniz için nasıl bir katma değer yaratıyorsunuz?

Otokoç 2. El olarak kurumumuzun otomotiv tecrübesi ile müşterilerimizin kendini her anlamda rahat ve güvende hissettiği bir nokta olarak hizmet veriyor, araç satın alırken veya satarken tüm süreçlerin en kolay, hızlı ve şeffaf şekilde gerçekleşmesini sağlıyoruz. Müşterilerimizin kendini güvende hissetmeleri için 7 gün 500 km içinde sorgusuz iade hakkı sağlıyoruz. Otokoç 2.El olarak gerekçe göstermeksizin müşterilerine aracını iade etme imkanı tanıyan ilk markayız.

Bunun yanı sıra yılın 12 ayı müşterilerine kredi alternatifleriyle finansman desteği sağlayan ve bunu sürdürülebilir şekilde devam ettiren tek markayız. Koç Topluluğunun bir şirketi olarak etik değerlere ve tüm yasal yönetmeliklere uygun olarak hizmet vermek önemli düsturumuz. Müşterilerimiz tüm satışa sunduğumuz araçların geçmiş bilgilerine ve TSE standartlarında yapılmış ekspertiz detaylarına kolay, hızlı ve şeffaf bir şekilde ulaşabiliyor. Kullandığımız güvenli ödeme yöntemi sayesinde tüm alım ve satış işlemlerinde müşterilerimizin kendini güvende hissedecekleri bir ticari süreç yönetiyoruz. Uçtan uca online olarak sürdürülebilen kapıda teslimata kadar varabilen temassız satış işlemleriyle müşterilerimize kolaylık sağlayarak büyük bir konfor sunuyoruz. Otokoç 2. El olarak tüm müşterilerimize “bizimle ikinci elde kötü sürprizler yaşamayacaklarını” hissettiriyoruz. Biz müşterilerimize sadece 2 el araç satmıyoruz, 94 yıllık Otokoç Otomotiv tecrübesi ile tüm endişelerden, risklerden ve zorluklardan uzak güven dolu bir 2. el araç alım deneyimi sunuyoruz.

Geçtiğimiz aylarda önce Denizli sonra da Mardin’de bayilerinizin açıldığını duyurdunuz. Neden bayilik sistemini başlattığınızı, işleyişini anlatır mısınız?

Az önce de belirttiğim gibi, halihazırda Türkiye’de lider konumda olduğumuz ikinci el pazarındaki büyüme her geçen gün daha da artan bir hızla devam ediyor. Biz de sektöre iş modelleriyle de liderlik eden ve ilham veren bir şirket olarak bayilik ağı oluşturmaya başladık. Tedarik kanallarını geliştirme, satış kanallarımızı çeşitlendirme stratejimiz doğrultusunda hayata geçirilen bayilik ağımızın sektördeki büyüme trendi ve kurumsal yaklaşım gerektiren ihtiyaçlara cevap vereceğine ve bu alandaki hizmet standartlarını belirleyeceğine inanıyoruz. Şu anda henüz açılışını duyurmadığımız yeni bayilerimizin tesis yatırım süreçleri devam ediyor. Türkiye’nin tüm bölgelerinde bayilik yapılanmamıza devam ediyoruz.

Çatısı altında çözümler sunduğumuz ve kurulduğu günden bu yana koşulsuz müşteri memnuniyeti ilkesini ön planda tutan Otokoç Otomotiv, müşterilerine en kaliteli ve en yenilikçi hizmeti sunabilmek için çalışıyor ve kendini her alanda sürekli olarak yenileyip geliştiriyor. Otokoç 2. El olarak bayilik anlayışımızda bu ilkelerimiz, odağına insanı koyan iş yaklaşımımız, büyüme hedeflerimiz ve “yenilikçi mobilite çözümleri geliştiren, küresel ve lider referans noktası olma” vizyonumuz ile aynı değerlere dayanıyor.

Bayi olmak için aradığınız şartlardan bahsedebilir misiniz?

Otokoç 2. El olarak değerlerimizi ve yaklaşımlarımızı bayilerimiz aracılığı ile ülkemizde çok daha geniş kitlelere ve bölgelere yaymayı hedefliyoruz. Bayilerimizin her şeyden önce bu vizyonumuzu paylaşan, tıpkı bizim gibi müşterilerine en kaliteli ve en yenilikçi hizmeti sunabilmek için çalışan ve kendini her alanda sürekli olarak yenileyip geliştiren kuruluşlar arasından olması bizim için en önemli ve öncelikli kriterler. Müşterisini odak noktasına koyarak büyüyen, güvenilir, dinamik, geniş coğrafyada hizmet veren, güçlü, sektöründe lider Otokoç 2. El markasının, sınırlı sayıdaki seçkin üyelerden oluşacak olan bayi ağında yer alabilmek için ilk adım otokocikinciel.com üzerinde yer alan başvuru formunun doldurulması ile atılıyor ve süreç çeşitli adımlarla devam ediyor. Bir bayilik açmak önemli ama daha da önemlisi bu işletmenin yatırımcı adına, bölge adına, müşterilerimiz adına sürdürebilir bir katma değer yaratıyor olması. Bu nedenle bayi adayımız ile birlikte bir iş planı hazırlıyor ve bayilik kararını bu doğrultuda oluşturuyoruz.

Önümüzdeki döneme ilişkin hedefleriniz nelerdir?

İkinci el araç satış sektörüne kurumsal yaklaşımlar sunan marka olarak Türkiye çapında 26 lokasyonda hizmet veriyoruz. Otokoç 2. El satış kanallarını 2026 yılı sonuna kadar kademeli olarak toplamda 30 civarında bayiye ulaştırarak büyütmeyi hedefliyoruz.

Türkiye’de 2021 yılında toplam 24.000 adet satışın gerçekleştiği kurumsal ikinci el araç pazarında liderlik konumumuzu ve dünyada bölgesel bir oyuncu olma hedefine yönelik yatırımlarımızı sürdürüyoruz. İş yapış biçimimiz hızlı, güvenilir ve teknolojik çözümler sağlamak üzerine kurulu. Müşterilerimize sunduğumuz bu yaklaşım ve güçlü, güvenilir yapılanmamız ile 2022 yılı içinde yaklaşık 30.000 adet seviyesinde bir satış hedefi ile yola koyulduk.

Bu yılın ilk 6 ayında gerçekleşen sektördeki pozitif gelişmeler bizim de iş planları paralelinde sonuçlar almamızı sağladı. Bununla birlikte, Temmuz ve Ağustos ayında 2. el pazarında bir yavaşlama ve daralma yaşanmış olsa da Eylül ayı ile birlikte hissedilen bir hareketlenme yeniden başlamıştır. Önümüzdeki süreç de bu ivmenin olumlu anlamda artacağını ve planlarımız doğrultusunda yılı tamamlayacağımıza inanıyoruz. Öncülük vizyonu doğrultusunda attığı adımlarla sektörde standartları tanımlayan, çevikliği iş stratejisine adapte eden bir şirket olarak, ekonomideki ve konjonktürdeki her türlü değişime karşı hızla önlem alabilme yeteneğine sahip olmayı; kurum kültürüne sahip çıkmayı ve her şeyden önce de tüm faaliyetleri, “insan odaklı” yürütmenin stratejik önem taşıdığına inanıyoruz. Biz de bu çerçevede pazardaki gelişmeleri yakından takip ediyor iş planlarımızı buna göre gözden geçiriyoruz.

REKLAM ALANI
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ